2011. április 3., vasárnap

Oi-Done

OI Done Litvániából küldte el csomagját, egy barátjával Miderrel kiegészítve, majd mikor megjött a boríték, rákérdeztem Oi Done-nál, hogy válaszolna-e egy pár kérdésemre. Ő válaszolt.

Hol születtél, és hol élsz most?
Litvánia fővárosában Vilniusban születtem és a mai napig ott élek.

Mikor kezdtél el Street Arttal foglalkozni és miért ezt a formáját választottad a művészetnek?
Körülbelül 5 évvel ezelőtt kezdtem el Street Arttal foglalkozni és természetesen a Graffiti volt az amiért elkezdtem, mivel ez nagyon vonzott, majd később vonzóbbnak találtam street artban kifejezni magam. Az utca olyan mint egy nagy galéria, ahol a művészet végtelen és örökkévaló. Mindig utcagyerek leszek, ez az oka annak amit csinálok az utcán.

Mely városokban találhatók meg a matricáid?
Alapvetően a szülővárosomban rakom fel a dolgaim, de ezen kívül rengeteg művésszel cserélgetek, így a munkáimat ők a saját városukban kirakják. Ezáltal rengeteg dolgom van a világ minden táján, így például USA-ban, Olaszországban, Lengyelországban, Mexikóban, Chileben, Szlovákiaban, Hollandiában és még sok más helyen.

Milyen technikát részesítesz előnyben?
Az elején szinte csak kézzel rajzolt dolgaim voltak, de ezt a tanulás miatt hanyagolnom kellett, mert sok időt vett el. Mostanság inkább nyomtatom a dolgaim, de szeretek még mindig rajzolni és posztereket csinálni, azt hiszem,  a rajz az, ami még mindig ebben a műfajban tart.

Milyen üzenetet szeretnél közölni a cuccaiddal?
Tulajdonképpen az utóbbi dolgaimnak nincs igazi mondanivalója. Szeretek rajzolni, így tulajdonképpen a saját örömömre teszem, ezért talán önzőnek is mondhatom magam. A kezdeteknél volt üzenetem is, például körülbelül 3 éve volt egy olyan cuccon, amiben azt közöltem, hogy szeretem a barátnőm. Az neki szólt, csak el akartam mondani. Rengeteg helyen látta ezt és mindig mosolygott rajta. De véleményem szerint a street artban nincs szükség üzenetre vagy mondanivalóra.

Hol kapod az inspirációt a munkáidhoz?
Általában amikor A pontból megyek B-be J

Melyik Street Art művész iinspirál téged a legjobban?
Sok művész van akit kedvelek, de azt gondolom jobb tartózkodni a bálványozástól.

Mit üzennél a Magyar embereknek?
Néhány évvel ezelőtt meglátogattam Budapestet és szerettem azt a várost, az emberek ott nagyon barátságosak voltak. Üdvözletem minden magyarnak és azoknak külön is, akik szeretik a Street Artot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése